A5. L'expressió dels sentiments

En aquesta unitat hem estudiat els recursos expressius de la llengua així com les modalitats de l'oració (enunciatives, exclamatives, interrogatives, exhortatives, dubitatives, desideratives). Com expressaries els sentiments destacats per.....

  • Un senyor que està sorprès de veure un amic i té la intenció de convidar-lo a sopar a casa seva?
  • Una persona trista i malalta troba un amic al carrer i li expressa la seva insatisfacció personal?
  • Una noia, contenta perquè ha obtingut unes bones qualificacions, mostra la seva satisfacció a casa seva?



10 comentaris:

  1. Oh, quina sorpresa Antonio vols vindre a casa meva?

    Estic molt trist la meva gossa a mort i tambe tenim problemes en el pis.

    Mare Pare!! He aprovat el carnet de conduir¡¡

    ResponElimina
  2. fa temps que no ens veim, pots venir a sopara casa meva.

    fa una setmanaque no surto al carrer, estic malalt,em fa mal el capi tinc febre.

    mamà he aprovat l'eso i amb una nota alta!

    ResponElimina
  3. quant temps sense veure't t'agradaria venir a casa meva?

    estic molt contenta, ha nascut la meva germana i també és el meu aniversari.

    Pares!!M'han dit que estic entre els tres primers.

    ResponElimina
  4. hola! com estàs? et convido a casa meva per a sopar!

    hola lluis... me han diagnosticat càncer...

    mare!pare! he tret un 10 de català!

    ResponElimina
  5. -Quina sorpresa de tornar a trobar-te després de tot aquest temps, vull que vinguis a celebrar-lo aquesta nit.

    - Ai!estic molt trist per la mort del meu avi i m'he quedat molt abatut..

    -Avui és el millor dia de la meva vida!he tret la nota més alta de la classe.

    ResponElimina
  6. Hola, quant de temps! m'agradaria que vinguessis a sopar a casa meva.

    Estic super trista perquè m'han castigat i estic a 38 de febre.

    Pares, demà al dematí sortire a la televisió!!

    ResponElimina
  7. Hola,que tal? voldria dir-te que com que fa temps que bno ens veiem que si vens a sopar a casa meva.

    Hola lluisa que estic malalta em podries dir els deure de catala?

    Mare he aprovat totes les assignatures!

    ResponElimina
  8. 1.p M-Hola Maria,quant de temps sense veure't!! vols vindre a sopar?

    2.p O-Hola Miriam!! Que et passa que estàs tan trista i malalta?

    3.p M-Pare,àvia!! Avui he tret un 10 a l' examen de castellà.

    ResponElimina
  9. Widad:

    - Quina sorpresa Fàtima, quant de temps sense veure't!. Vinga anem cap a casa meva que et convido a unes pizzes!.

    - Porto uns dies! em trobo fatal i no rendeixo gens a la feina...no sé com m'ho faré!.


    - Sí! he tret molt bones notes! tot excel.lents i notables!Estic molt i molt contenta!.


    -

    ResponElimina
  10. Hola, com que fa temps que no ens veiem estic pensant que podries venir a casa meva a dinar.

    Hola, no he pogut anar a casa teva perquè estic malalta tic un resfredat.

    Hola, he millorat les qualificacions de socials i he tret un 7,8 de nota.

    ResponElimina