A4. Per quasi tot hi ha una cançó...


L'amistat en una pissarra (IES Parets)
Malgrat la reacció inicial de sorpresa d'en Kemp davant l'entrada de l'Home Invisible a casa seva, aquest acaba confiant en ell i l'ajuda.

L'amistat és un dels valors més apreciats en les nostres relacions quotidianes. A classe hem pogut comentar per què és important tenir amics. També hem escoltat la lletra d'una cançó que en parla: JO SÓC EL TEU AMIC, del grup català ELS PETS.

Segur que vosaltres també coneixeu alguna cançó que explica alguna cosa o algun valor.

TASCA: Busqueu la lletra d'alguna cançó que us agradi. Si no és en català l'heu de traduir. Copieu la part més rellevant de la cançó (en català) als comentaris, i al costat del títol una petita explicació del valor o situació del qual es parla a la cançó (pot ser una cançó d'AMOR, d'ESPERANÇA, d'AMISTAT, d'UNA SITUACIÓ QUOTIDIANA, etc...)

Exemple:

JO SÓC EL TEU AMIC: Parla de l'amistat, de com un amic s'ofereix a ajudar-nos.

Quan sona tan repetit
tan inútil, tan avorrit,
quan l'únic combustible és el dolor.

Quan la veu que tant t'ha promès
et confessa que no pot més,
quan el que era per sempre ara és record.

Quan se't fa tan costa amunt
començar des del mateix punt
prova de cridar-me, que no tens motiu per estalviar-me!

Jo sóc el teu amic
vull que em molestis, sóc aquí,
parla'm o plora,
mai és mal moment, mai tard o d'hora.
Jo sóc el teu amic
vull que em molestis, sóc aquí,
parla'm o plora,
que no tinc cap altre feina aquesta nit.

Puc parlar-te dels vells moments,
provar d'endevinar el que sents,
puc callar i escoltar les teves pors.

Puc fer broma al teu costat
i si estàs molt  desesperat
puc provar de cantar-te una cançó.

Si sóc bo quan els temps són bons
també vull compartir els malsons,
prova de cridar-me que no hi ha motiu per estalviar-me.

Jo sóc el teu amic
vull que em molestis, sóc aquí,
parla'm o plora,
mai és mal moment, mai tard o d'hora.
Jo sóc el teu amic
vull que em molestis, sóc aquí,
parla'm o plora,
que no tinc cap altre feina aquesta nit.

12 comentaris:

  1. Un peridista fa un entre vista a un personatge famos.
    -Periodista
    -Maxi Iglesias
    P-Hola!!!
    M-HOLA
    -Vinc de Super Pop i et faré unes preguntes d´acord?
    -Com vulguis.
    -Quin dia vas néixer?el dia 6 de febrer de 1991

    -t´agrada el futbol?
    -Sí
    -De quin equip ets?
    -de l´Atletic de Madrid.
    -Quans anys tens?
    -19
    -D´on ets?
    -De Madrid
    -Què tal va el rodatge a "los Protegidos"?
    -Doncs molt bé,el novembe ja començarà la sèrie.
    -Com èt diràs i quina poder tindrès a la sèrie "Los Protegidos"
    -Em dire "Angel" i tindré el poder de transpasar les parets.
    -Moltes grácies per tot
    -De res.

    ResponElimina
  2. dels teus ulls i de la teva manera de ser m'enamori de tu.
    cad vegada que vull veure't miru el temps i no puc parar.
    que amb tu es amb qui vull estar

    ResponElimina
  3. Sorgeix l'escena en un saló
    nenes en promoció
    mòmies posant preu
    ambigüitat.
    Algú va presumint
    discreció
    fluixos de pantalons
    líders del disseny novetat.
    Són la musa que inspira
    l'ambició
    somni de llibertat.
    Nits al peu del canó
    força de voluntat.

    ResponElimina
  4. Oh, Si ha ha alguna cosa amb que em quedo
    Em atrapa a la nit
    No vaig a fer el que no vull
    Vaig a viure la meva vida
    Brillant com un diamant, rodant amb el dau
    Parant-se a la cornisa
    mostrant al vent com volar
    Quan el món es ve a mi cara
    dig, que tinguis un bonic dia



    http://www.youtube.com/watch?v=uCg2BoKiuOM

    ResponElimina
  5. Cantare per una sola rao
    veure la llum que emvolta el teu cor.
    Cantare al alva la nostra conço
    et dire que tu ets l'alma del meu cor
    tu la que em fas riure un altre com
    tu la que em dius t'estimo...

    ResponElimina
  6. FONDO FLAMENCO:

    Quin tal?no esperava tornar a veure't,
    com estàs?al temps se li va oblidar passar per tu
    estàs tan maca com sempre...

    I tu què? Què tal estàs?

    Què tal si vols que et digui la veritat,
    no he deixat ni un segon de pensar en tu,
    el meu perfum és l'aroma de l'últim petó que et vaig donar se m'oblidava que no tornaries...

    Quant temps sense veure't no vaig deixar de voler-te,
    viure amb el teu record no va se suficient,
    si és que el temps em porta,
    i m'allunya d tu..
    Tornar a veure't dol fins a cremar-me l'ànima,
    no saps quant en aquest temps vaig trobar a faltar si és que el temps em porta..

    http://www.youtube.com/watch?v=6_t8Pod64d8&feature=player_embedded

    ResponElimina
  7. DIGUE'M QUE M'ESTIMES

    Digue'm que m'estimes
    encara que sigui un somni,
    digue'm que em desitges
    i et prometo que et creuré.
    Digue'm que m'enyores
    i que no et passen les hores,
    digue'm que em somies
    cada nit des de fa temps.
    Saps que sé molt bé
    que un altre t'omple la vida
    i que no pot ser,
    que no vols mirar el passat;
    i ara que he tornat
    no pretenc trobar-te sola,
    tan sols tenir-te un cop més al costat

    ResponElimina
  8. perdoname fondo flamneco:
    http://www.youtube.com/watch?v=1iJYGPMWiNE

    no pensis "cariño" que és tan fàcil oblidar.Els anys que passem uns altres anys quedaran. en el teu cor dormint bagant pe teu camí. Ets i seràs el més gran que he tingut.

    ResponElimina
  9. despistaos - "fisica o quimica"

    http://www.youtube.com/watch?v=pkQytsbaCTk

    Ni m'amago ni m'atreveixo, ni m'escapo ni t'espero, faig tot el que puc perquè estiguem junts.
    Cada vegada m'importen menys els que pensen que no es bo que faci tot el que puc perquè estiguem junts.

    ResponElimina
  10. j:jo
    p:peixaterajo

    j:hola,bon dia
    p:bon dia!
    p: que li poso?
    j:doncs donam per fer arros
    j:que hi tens?
    p:games,escamarlans,musclos,petxines,sepia..
    j:doncs posam un quilo de tot i 2 sepies petites.
    p:molt be .vol algo mes?
    j:d'acord posam un quilo i mitg de sardines
    p: d'acord aqui ho tens.so 16,50 euros
    j:te aqui ho tens
    p:molt be ,vinga adeu bon dia
    p:gracies
    j:gracies,adeu bon dia!

    ResponElimina
  11. Dorm tranquil.la i deguem bona nit, deix que et porti en braços fins al llit jeu ben a la vora, saps que no estàs sola mentre et dic a cau d'orella bona nit .
    Pel balcó t'esguarda la lluna i sé que et fa un petó res noté importància fins demà a trenc d'alba quan de sopte t'acaroni la calor

    ResponElimina
  12. Mi Peter Pan (Canto del loco):

    Un día llega, mira calma mi Peter Pan
    hoy amenaza aquí hay poco que hacer.

    Un dia arriba, mira la meva calma, Peter Pan
    avui amenaça, aquí hi ha poc per a fer.
    http://www.youtube.com/watch?v=tZcmTbxi5zY

    ResponElimina