A8. Aaaaacció!!

Seguim amb les categories gramaticals! sí, sí, recordeu: noms, adjectius, adverbis, pronoms, determinants, conjuncions, preposicions i...... VERBS!!
Ja sabeu que una oració no té sentit sense un verb.

Tasca: Doncs bé, el que heu de fer en aquesta activitat és escollir cinc ACCIONS de les vinyetes i crear una oració per cada una d'elles (és a dir, que consti de subjecte i predicat) i una mica com en l'activitat anterior, aquí el que farem és escriure el VERB conjugat en majúscules.

Exemple de resposta:
1. En Quim es FREGEIX un ou ferrat per sopar.
2. ....
3. ....
4. ....
5. ....

Nivell Avançat: si algú acaba l'activitat i encara no se n'ha plantejat una altra pot escriure una oració composta que inclogui una conjunció (i, o, que, però...) i per tant dos verbs.



 

9 comentaris:

  1. 1.La Maria PINTARÀ la meva habitació de color blau.
    2.El meu pare FREGA sempre la cuina.
    3.El meu tiet PESCA cada dia.
    4.La Meri cada mati es PENTINA cinc o sis cops.
    5.Jo TELEFONO cada dia la meva mare.
    Jo ANIRÉ a comprar i AGAFARE una samarreta.

    ResponElimina
  2. 1-L'Antonio PESCA al mar
    2-En Pepe RENTA les finestres
    3-La Paula PINTA la seva casa
    4-El Jesus COMPRA roba al Zara
    5-En Falete ESCURA els plats

    ResponElimina
  3. El diumenge pintare la meva casa
    Jo me pentino cada dia
    Jo i el meu geram preparem la taula
    Anire a pescar dema
    Jo cuino motes vegades a la meva casa

    ResponElimina
  4. 1. Aquesta tarda vindrà la meva amiga a PENTIAR-ME .
    2. La meva mare m'enseyarà a FREGIR un bistec de vedella.
    3. La meva amiga no es renta la cara quan s'aixeca.
    4. Pel meu aniversari me'n vaig a COMPRAR al Berskha.
    5. El meu pare me'n va a PINTAR la meva habitació.

    ResponElimina
  5. 1.La meva mare està PINTANT la meva habitació.
    2.M'han dit que vas COMPRAR patates.
    3.Em van TRUCAR per telefon per DIR que estava aprovada.
    4.Vaig anar a PESCAR peixos.
    5.Vaig POSAR la taula per dinar.

    ResponElimina
  6. La Maria es PENTINA els cabells
    en Rafael PINTA el seu menjador
    El novio de la Laura se'n va a PESCAR el dissabte
    jo em RENTO tots els dies
    vaig a COMPRAR al supermercat

    ResponElimina
  7. 1.la meva tieta PINTAla paret.
    2.jo sempre EM RENTO la cara cada dia.
    3.cada dia EM PENTINU els cabells.
    4.la meva mare CUINA bastant bé.
    5.quan no vaig a l'institut telefono als meus amics.

    ResponElimina
  8. 1.la meva amigaPINTA el dibuix de color vermell
    2.El meu germà ESTUDIA seimpre el mismo sidio
    3.Cada setmana vaig al mercat
    4.La Fatima seimpre TARDA molt
    5.El meu pare va REGLAR el meu ordinador

    ResponElimina
  9. 1-La meva mare ha PINTAT la meva habitació.
    2-Els meus pares sempre PREPAREN la taula.
    3-A la meva germana petita li agrada PENTINAR-SE.
    4-Jo em RENTO LES DENTS CADA DIA.
    5-la Widad li agrada anar a COMPRAR amb el se noi.

    ResponElimina